دليل طلاق 50درصد از زوج هاي ايراني
 
!!!بيا تو پشيمون نمي شي
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 18:14 ::  نويسنده : hamidreza


این استاد دانشگاه به نقل از یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) گفت: طلاق عاطفی دو برابر طلاق جامعه است و ۵۰ درصد زوج‌ها دچار طلاق عاطفی می‌شوند و این یعنی آنکه مهریه، مهر و محبت نیاورده است.
رئیس مرکز مطالعات خانواده ایران گفت: ۵۰ درصد زوج‌های ایرانی دچار طلاق عاطفی می‌شوند.

به گزارش فارس، شامگاه دوشنبه‌ گرامیداشت هفته فرخنده ازدواج، همایش «مهر آسمانی» ویژه جوانان و زوج‌های جوان با موضوع مهریه و نقش خانواده‌ها در تالار آفتاب سمنان برگزار شد.

در این مراسم‌ عبدالرضا کردی، رئیس مرکز مطالعات خانواده ایران به بررسی وضعیت مهریه در جامعه ایرانی پرداخت و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه مهریه زیاد، بدعتی است که در کشور ما ساخته شده از آن به عنوان آسیب در بحث ازدواج جوانان یاد کرد که هم‌اکنون بیش از ۳۶‌ هزار نفر از جوانان به خاطر آن در زندان به سر می‌برند.

این استاد دانشگاه به نقل از یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) گفت: طلاق عاطفی دو برابر طلاق جامعه است و ۵۰ درصد زوج‌ها دچار طلاق عاطفی می‌شوند و این یعنی آنکه مهریه، مهر و محبت نیاورده است.

کردی از جوانان و زوج‌های جوان درخواست کرد تا به ازدواج، عقلانی فکر کنند و نه عاطفی، مهربان، مهرورز و مهریار باشند و به جای مهر و محبت کلیشه‌ای به شاخص‌های درونی و به مهر برخاسته از معنویت فرد توجه کنند.

این مشاور خانواده در پاسخ به سؤال جوانی که پرسید چگونه اعتماد والدین را نسبت به خود جلب کنیم، گفت: اگر می‌خواهید پدر و مادر به شما اعتماد داشته باشند، حرف‌های ناسالم نزنید.

رئیس مرکز مطالعات خانواده ایران عنوان داشت: حرف‌های ناسالم را گوش ندهید، در مسئولیت ‌های خانه مشارکت داشته باشید و پنهان‌کاری نکنید.

میثم قدس‌پور، دبیر موسسه موج فرهنگ سمنان نیز ضمن تقدیر از همکاری سازمان جوانان استان سمنان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در برگزاری این همایش، از راه‌اندازی شبکه خیران فعالان فرهنگی و اجتماعی ازدواج شفا خبر داد.

وی گفت: این شبکه با هدف شناسایی فعالان ازدواج که به صورت مردمی و غیردولتی فعال هستند و ارتباط آنها با یکدیگر از طریق شبکه سراسری کشوری، ایجاد شده است.

دبیر موسسه موج فرهنگ سمنان در پایان با اشاره به اینکه موسسه موج فرهنگ عهده‌دار انجام امور این شبکه شده است از تمام فعالان ازدواج درخواست کرد تا ارتباط بیشتری با این شبکه مردمی داشته باشند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 864
بازدید کل : 74295
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1